Zapisy on-line

Kadra

Agnieszka Majchrzak - właścicielka i dyrektor przedszkola Akademia Montessori
Moją drogę zawodową rozpoczęłam na Politechnice Koszalińskiej, uzyskując dyplom magistra na kierunku Zarządzanie i Marketing. Kierując się wewnętrzną potrzebą stworzenia przedszkola, rozpoczęłam podyplomowe przygotowanie pedagogiczne i uzyskałam dyplom nauczyciela wychowania przedszkolnego. Zwieńczeniem moich poszukiwań w kierunku ścieżki edukacji, jaką chcę podążać, był roczny kurs nauczycielski wczesnej edukacji Montessori w Polskim Instytucie Montessori w Warszawie, ukończony w 2011 roku.
Akademia Montessori powstała w 2009 roku jako przedszkole – tu rozwijaliśmy i nadal rozwijamy nasz pomysł na edukację jako całościowe postrzeganie człowieka. Mamy nadzieję, że udało się nam stworzyć placówkę przenikniętą duchem miłości, humanitaryzmu i tolerancji – tak jak widziała to Maria Montessori. Gdy w 2012 roku nasze przedszkole opuścili pierwsi absolwenci, w naszych głowach – mojej i Marzeny Reszke – zakiełkował fantastyczny pomysł. Dojrzewał, zmieniał się, rósł przez długi czas i tak w 2013 roku powstała Niepubliczna Szkoła Podstawowa Akademia Montessori – miejsce, w którym razem kontynuujemy naszą wspólną wizję edukacji.
Moją pasją jest działanie – jestem w nieustannym ruchu, podejmując wyzwania, jakie stawia przede mną każdy dzień. Akademia Montessori jest jednym z najpiękniejszych zadań, poza macierzyństwem, przed jakim stanęłam. To miejsce, które tworzę razem z bliskimi mi ludźmi – spełniając swoje i ich marzenia. Chyba nic nie może przynieść człowiekowi większej satysfakcji. Ten projekt powstał z potrzeby zmieniania świata – mam nadzieję, że ta zmiana jest coraz bardziej widoczna. Chcę stworzyć miejsce, które żyje własnym, pełnym radości życiem, i cieszę się, że spotykam na swojej drodze osoby – współpracowników, rodziców, a przede wszystkim dzieci – które stają się odzwierciedleniem mojej wizji Akademii Montessori.
A gdy nadchodzi czas, by nabrać oddechu i dystansu, spokój ducha przynoszą mi najbliżsi – Rodzina i Przyjaciele. Wraz z nimi uprawiam sport, podróżuję, odpoczywam. Zawsze jest też ktoś jeszcze – czworonożny Przyjaciel.

 
 
Karina Małek - grupa Misie
"Dzieci, które doznają miłości, ciepła, szacunku, zrozumienia, maja szansę stać się pełnowartościowymi ludźmi…" Ciepłą atmosferę, pełną życzliwości i radości staram się tworzyć naszym dzieciom w przedszkolu. Zależy mi, aby nasze przedszkolaki były szczęśliwe, uśmiechnięte, czuły się bezpiecznie i szanowały się wzajemnie. W takiej atmosferze dzieci chętniej poznają świat, zdobywają wiedzę, uczą się i bawią; mogą wszechstronnie rozwijać swoje potencjały, zdolności i umiejętności.

Ogromnie cieszę się, że udało mi się poznać i zgłębić pedagogikę Marii Montessori, którą kieruję się w codziennej pracy, opartej na miłości i zaufaniu oraz wierze w każde dziecko.
Wykształcenie:
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Gdańsku.
  • Polski Instytut Montessori w Warszawie - Roczny Kurs Nauczycielski Wczesnej Edukacji Montessori dla dzieci od 2,5 do 6 roku życia.
  • Metoda Dobrego Startu - kurs doskonalący - Polskie Towarzystwo Dysleksji.
  • Studia podyplomowe - Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdańsku, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
  • Studia magisterskie - Filologia Germańska na Uniwersytecie Gdańskim
  • Studia licencjackie - Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim
  • Liczne udziały w konferencjach Montessori, szkół alternatywnych, spotkaniach dla edukatorów
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"


Katarzyna Iwaniuszyna - grupa MISIE
Nauczyciel to nie zawód, a tryb życia. Prawdziwy nauczyciel zawsze gotowy się zejść z poziomu swojej wiedzy i wraz z przedszkolakiem dokonać wspięcia na kolejny szczebel rozwoju. Tę drogę, którą dziecko odnalazło samo, zapamiętuje na całe życie. Dlatego głównym celem mojej działalności pedagogicznej jest nauczanie każdego dziecka, jak samodzielnie zdobywać wiedzę. Tworzyć, próbować, szukać i rozwijać się dzieci powinny w świecie piękna, gier, bajek, muzyki, rysunku, fantazji i twórczości.
 

Wykształcenie:
  • Instytucja edukacji „Minskaja Pedagogiczna Szkoła im. Maksyma Tanka”, kwalifikacja: wychowawca w instytucji wychowania przedszkolnego
  • Instytucja edukacji „Białoruski Państwowy Pedagogiczny Uniwersytet im. Maksyma Tanka”, kwalifikacja: nauczyciel
  • Polskie Centrum Montessori - Roczny Kurs Pedagogiki Marii Montessori dla dzieci w wieku 3-6 lat
  • Kurs dla wychowawców „Twórczy rozwój dzieci”
  • Edukacyjny centrum „Stachis” – kurs „Design”
  • Państwowa instytucja edukacji „Miński Miejski Instytut Rozwoju Edukacji” – kurs „Udoskonalenie edukacyjnego procesu”
  • Państwowa instytucja edukacji „Republikański Instytut Wyższej Szkoły” – kurs „Praktyczne pytania dyskontowego księgowego wydawnictwa”



Karolina Nowatkowska - grupa Kangury
Jestem dyplomowanym  nauczycielem Montessori i psychologiem, a 4-letni pobyt w Anglii pozwolił mi na swobodną  komunikację z dziećmi w języku angielskim. W formie zabaw, piosenek, przez ruch i w codziennych sytuacjach uczą się rozumienia i posługiwania się językiem angielskim.
Codziennie staram się kształtować w dzieciach twórczą postawę, rozwijać indywidualne zainteresowania w miłej i ciepłej atmosferze poprzez swoją kreatywność, ciepło i życzliwość. Obserwuję ich rozwój i wspieram w procesie edukacyjno-wychowawczym nie tylko dzieci, ale także rodziców.
Chętnie poszerzam swoją wiedzę na różnych szkoleniach i konferencjach utwierdzając się w przekonaniu, że kluczowe w rozwoju dzieci jest dawanie im w codziennym życiu szansy na bycie samodzielnym, aby mogły poznawać świat, odkrywając swoją osobowość i budując poczucie własnej wartości.


Wykształcenie:
 
  • Polski Instytut Montessori w Warszawie - Roczny Kurs Nauczycielski Wczesnej Edukacji Montessori dla dzieci od 2,5 do 6 roku życia.
  • Sutton Coldfield College (English for Speakers of Other Languages).
  • Uniwerytet Gdański Wydział Nauk Społecznych Psychologia kliniczna dziecka.
  • Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z rozszerzonym angielskim
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - część I, II, III
  • Liczne udziały w konferencjach Montessori, spotkaniach dla edukatorów
  • Kurs trenerski Szkoły dla Rodziców i Wychowawców - cz. I, II
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"
 
 
Marta Cichy - grupa Kangury
Odkąd pamiętam lubiłam dzieci, opiekowanie się nimi, rozmawianie i spędzanie czasu. Związałam swoje życie z wychowywaniem dzieci, gdyż od zawsze czułam do tego powołanie. Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z logopedią oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ponadto skończyłam studia licencjackie o profilu filologia, specjalność lingwistyka stosowana j.angielski z j.niemieckim, które dały mi uprawnienia do nauczania dzieci również języków obcych. Posiadam także dyplom ukończenia studiów podyplomowych z Zarządzania Oświatą.
Moje pierwsze spotkanie z pedagogiką Marii Montessori miało miejsce już na studiach. Dostrzegłam, że jest ona bardzo zgodna ze mną, moimi wartościami i postrzeganiem wychowania i edukacji. Zainteresowanie z czasem przerodziło się w pasję, do tego stopnia, że obroniłam pracę dyplomową na temat alternatywnych form wychowania dzieci w wieku przedszkolnym. Odkąd sama zostałam mamą dwójki chłopców, wiem jak ważny, a zarazem trudny jest odpowiedni wybór placówki edukacyjnej. W tym momencie jako rodzice jesteśmy pierwszymi, jednakże nie jedynymi wychowawcami dzieci. To również nauczyciel przygotowuje dziecko do ruszenia w wielki świat i życia w społeczeństwie. Dlatego też w swojej pracy, stawiam przede wszystkim na bycie w szczerej, pełnej radości, miłości i szacunku relacji  z dzieckiem. Stawiam na bliskość, relacje w oparciu o porozumienie bez przemocy, rodzicielstwo bliskości, ponieważ od tego zależeć będzie poczucie wartości i pewność siebie dzieci.
W czasie wolnym najchętniej wypoczywam z moją rodziną w sposób aktywny na łonie natury. Wszelkiego rodzaju wycieczki rowerowe, leśne i nadmorskie spacery dają mi moc pozytywnej energii do dalszego działania, czerpania radości z małych rzeczy w życiu codziennym.  Lubię odkrywać najpiękniejsze zakątki na Pomorzu, uroki Trójmiasta, ciekawe miejsca przeznaczone dla dzieci w tych okolicach. Interesują mnie podróże, czytanie książek oraz czasopism dotyczących urządzania wnętrz.

 


Zuzanna Nazar-Lutomirska - grupa Kangury
Ukończyłam jednolite studia magisterskie z psychologii. Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na kierunku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pogłębiłam swoją wiedzę na studiach podyplomowych „Edukacja i wspieranie rozwoju osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju”. Ukończyłam Kurs Pedagogiki Montessorii w Polskimi Centrum Montessori na poziomie przedszkolnym. Z Akademią Montessori jestem związana od końca 2018 roku. Na początku byłam na zastępstwie w grupie Żyraf, później pracowałam w Niepublicznej Szkole Podstawowej Akademia Montessori jako terapeuta i wychowawca klasy 1–3 , a od września 2022 roku wróciłam do przedszkola do grupy Kangurów.
W mojej pracy, oprócz dbania o rozwój dzieci zgodnie z ich potrzebami, staram się także uwrażliwiać je na przyrodę i zwierzęta. Dbanie o naszych mniejszych przyjaciół jest moim hobby. Jestem szczególnie wrażliwa na psy, gdyż jestem także treserem psów. Ukończyłam kurs edukacji z udziałem psów i chętnie dzielę się z dziećmi moją wiedzą dotyczącą tego niesamowitego gatunku ssaka.



 
 


Katarzyna Dziądziak-Chrzanowska - grupa Żyrafy
Temat dzieci zawsze był mi bliski, a odkąd jestem mamą, szczególnie. Zawsze byłam przeciwna tradycyjnym metodom nauczania i wychowania, wydawały mi się zbyt ograniczone i nienaturalne. Kiedy odnalazłam miejsce wyjątkowe dla moich dzieci, czyli Akademię Przedszkolaka Montessori, to okazało się, że jest to też odpowiednie miejsce dla mnie. Szkolenia organizowane w naszym przedszkolu i przeczytane książki rozbudziły moją ciekawość i chęć pracy z dziećmi. Dzieci są tak niesamowicie zagadkowe i równocześnie nieskomplikowane, że można się od nich uzależnić. Każdego dnia uczę się od nich czegoś nowego. Z nadzieją myślę, że one ode mnie również. Jestem w tym miejscu, ponieważ praca z dziećmi w przygotowanym montessoriańskim otoczeniu jest cudowną przygodą.


Wykształcenie:
 
  • Polski Instytut Montessori w Warszawie - Roczny Kurs Nauczycielski Wczesnej Edukacji Montessori dla dzieci od 2,5 do 6 roku życia.
  • Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdańsku - Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z językiem angielskim.
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - część I, II i III
  • Kurs „Porozumienie bez przemocy”.
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Liczne udziały w konferencjach Montessori, spotkaniach dla edukatorów
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"


Joanna Morzuch - grupa Żyrafy
Posiadam  bogate doświadczenie zawodowe jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz archeolog. Praca i kontakt z ludźmi pozwala mi realizować  siebie, a przede wszystkim jest ciągłym wyzwaniem, które wymaga ode mnie postawy twórczej i uczy odpowiedzialności.
Trzy lata temu  po raz pierwszy zetknęłam się z Porozumieniem bez Przemocy i od razu się nim zafascynowałam. Od tej pory staram się, aby oparty na wyrażaniu potrzeb sposób komunikacji, który w  moim przekonaniu jest  najbardziej naturalną ścieżką nawiązania i utrzymania kontaktu z drugim człowiekiem towarzyszył mi w codziennej pracy.
Uczenie to dawanie siebie innym, a więc uczę w nadziei, że choć trochę udoskonalę ten świat.




Wykształcenie:
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika, studia magisterskie -  historia, specjalizacja: Historia Krajów Skandynawskich
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika – studium pedagogiczne
  • Uniwersytet w Sztokholmie / Stockholms universitet – stypendium w ramach programu Socrates-Erasmus
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika  - archeologia, studia magisterskie
    specjalizacja 1:  archeologia podwodna
    specjalizacja 2: etnoarcheologia
  • Uniwersytet Gdański - studia podyplomowe na kierunku: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  • Roczny kurs NVC Nonviolent Communication Dominika Jasińska: Studium Komunikacji w Edukacji w oparciu o porozumienie bez przemocy
  • Polskie Centrum Montessori - Roczny Kurs Pedagogiki Marii Montessori dla dzieci w wieku 3-6 lat
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych
  • Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Kurs trenerski Szkoły dla Rodziców i Wychowawców - cz. I, II, III
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"





Wanda Żabińska - grupa Tukany
Od zawsze miałam dobry kontakt z dziećmi. Jestem osobą empatyczną, dlatego  łatwo było mi zrozumieć dziecko. Praca z dziećmi to dla mnie nauka o człowieku, o jego psychologii, o mechanizmach rządzących zachowaniem, i o zależnościach społecznych. Dzięki pracy metodą Montessori udało mi się dostrzec, że dziecko to tak naprawdę mały człowiek chcący ukazać się światu takim, jakim jest, że  często mówiąc „dziecko”, nakładamy na niego niepotrzebne „łatki”. Każdy rodzący się człowiek ma ogromny  potencjał, ale też każdy jest troszkę inny. I właśnie ta metoda pozwala go odkryć i rozwijać indywidualnie. To, co proponuję dziecku, to szacunek i wsłuchanie się w nie. Z zamiłowania jestem też plastyczką, tak więc staram się zachęcać dzieciaki do pracy twórczej. Muszę przyznać, że jest to obopólna satysfakcja.
Moje doświadczenie w pracy z dziećmi jest dość szerokie, zaczęłam od warsztatów artystycznych, potem pracowałam w szkołach i przedszkolach, także za granicą w przedszkolu Montessori, prowadziłam też pracownię plastyczną dla dzieci i młodzieży, obecnie jestem nauczycielem w przedszkolu. Ukończyłam studia wyższe ASP w Katowicach, kurs pedagogiczny, studia podyplomowe na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, kurs Montessori dla dzieci w wieku 0-3 lat. Ukończyłam kurs komunikacji empatycznej metodą Porozumienia bez przemocy. Prywatnie jestem mamą nastoletniego Mikołaja, mieszkam w Pruszczu Gdańskim, a dla przyjemności maluję i ćwiczę jogę.


Wykształcenie:
 
  • Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach - kierunek: grafika warsztatowa, studia magisterskie
  • Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Towarzystwie Uniwersytetów Ludowych w Pruszczu Gdańskim - uprawnienia pedagogiczne
  • Ateneum Szkoła Wyższa w Gdańsku - Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - studia podyplomowe
  • Polskie Centrum Montessori - Roczny Kurs Pedagogiki Marii Montessori dla dzieci w wieku 3-6 lat
  • Roczny kurs NVC Nonviolent Communication Dominika JasińskaMówię, bo czuję i potrzebuję
  • Kurs żłobkowy Montessori dla dzieci w wieku od 6 mc życia do 3 lat
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Kurs Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Roczne doświadczenie na stanowisku nauczyciela w irlandzkim przedszkolu Giraffe Childcare & Early Learning Centres w Dublinie
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"


Patrycja Kochman-Klawikowska - grupa Tukany
Jestem absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. W 2006 roku ukończyłam socjologię. Posiadam kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Od roku mam przyjemność bycia częścią kadry przedszkola. Fascynuje mnie edukacja w duchu filozofii M. Montessori, o której tajnikach zgłębiam wiedzę na kolejnych kursach i szkoleniach. W chwili obecnej poszerzam swoje kompetencje i kwalifikacje na studiach pedagogicznych, na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Nauczanie i obcowanie z dziećmi jest moją pasją - każdym swoim działaniem staram się inspirować i wspierać podopiecznych. Prywatnie jestem mamą dwóch wspaniałych córek. Jeżeli czas pozwala, uciekam w świat przyrody i literatury.

 
    Wykształcenie:
  • Uniwersytet Gdański Wydział Nauk Społecznych, studia magisterskie: socjologia
  • Centrum Edukacji Montessori, studia podyplomowe: Kurs żłobkowy
  • Ateneum Szkoła Wyższa, studia magisterskie: pedagika wczesnoszkolna i przedszkolna (w trakcie)
  • Specjalistyczne Centrum Edukacji Edu-Mach, certyfikowany kurs: Pedagogika Marii Montessori, edukacja i terapia
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori, warsztaty Botanika wg M. Monessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori, warsztaty Ciało człowieka wg M.Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori, warsztaty Czas i pogoda wg M.Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori, warsztaty Nauka czytania i pisania wg M. Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Części mowy wg M. Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Matematyka w metodzie Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Matematyka dla starszaka
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Geografia wg M. Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Kosmos w metodzie Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Zycie codzienne według M. Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori warsztaty Zoologia wg pedagogiki Montessori
  • Kurs Famiga szkolenie  Zaburzenia Integracji Sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Kurs Szkolenie Wychowanie bez rywalizacji - czy to możliwe? Pozytywana dyscyplina dla rodziców i nauczycieli
  • Kurs Famiga szkolenie Rozwój dziecka w okresie poniemowlęcym od 12 do 36 miesiąca życia
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori szkolenie Poznanie świata przez zmysły wg pedagogiki M. Montessori
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori szkolenie Montessori do lat 3
  • Kurs Centrum Edukacji Montessori szkolenie Eksperymenty i rozwijające zabawy wg M. Montessori
  • Kurs Altis szkolenie Pierwsza pomoc udzielana dzieciom
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Kurs Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"
 


Natalia Kowalska - terapeutka
Natalia Kowalska, jestem psychologiem, absolwentką Uniwersytetu Humanistyczno-społecznego SWPS w Sopocie. Wiedzę z zakresu emocji i rozwoju dzieci oraz trudności w zachowaniu społecznym dzieci, którą posiadłam podczas studiów, dodatkowo zgłębiałam podczas konferencji, kursów oraz w praktyce. Obecnie współpracuję w projektach z fundacją Autyzm Bez Tabu, prowadząc zajęcia terapeutyczne. W pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mam kilkuletnie doświadczenie. Do tej pory mogłam wspierać i prowadzić dzieci z zespołem aspergera oraz z autyzmem wysokofunkcjonującym w wieku do lat 5. Moja praca polegała na prowadzeniu zajęć terapeutycznych indywidualnych, uwzględniających rozwój społeczno-emocjonalny, grupowych: prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych oraz wspieraniu dzieci w grupie integracyjnej. W swojej pracy staram się wzbudzać w dzieciach wewnętrzną motywację do działania. W tym celu stosuje wzmocnienia społeczne oraz atrakcyjny sposób prowadzenia zajęć, nie stosuję wzmocnień behawioralnych (kar i nagród). Działam w duchu psychologii humanistycznej, bazując na empatii, akceptacji i dostrzeganiu zasobów dzieci. W pracy w zespole stawiam na otwartą i sprawną komunikację w celu zapewnienia dzieciom optymalnych warunków do rozwoju. W wolnych chwilach uprawiam sport, maluję i gram na instrumentach. 


Wykształcenie:
 
  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Sopocie - psychologia kliniczna i zdrowia - studia magisterskie
  • Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku - uprawnienia pedagogiczne
  • Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna - oligofrenopedagogika
  • Psychodynamiczne Centrum Terapii - psychoterapia dzieci i młodzieży (w trakcie)
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Matematyka dla smyka - kreatywne zabawy rozwijające talenty i umiejętności matematyczne dla dzieci
  • Kurs Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Jak pracowac z lekiem, stresem i trudnymi emocjami dzieci i nastolatkow. Psychologia w praktyce, unisqskills
  • Kurs Nauka zabawy i samodzielnego spędzania wolnego czasu u dzieci z ASD 11.09.20 Pomoc Autyzm
  • Kurs Nauka czynności saboobsługowych u dzieci z ASD 10.09.20 Pomoc Autyzm
  • Kurs Autyzm i zespol Aspergera - różnicowanie i podstawy terapii - Studio Psychologiczne J. Węglarz (06.17)
  • Kurs Asystent ucznia z autyzmem i zaburzeniami ze spektrum - Studio j.w. (06.17)
  • Kurs Trening Umiejętności Społecznych (05.18) Fundacja Pomoc Autyzm
  • Kurs Bajkoterapia (09.19) fundacja rodzina na fali
  • Kurs Terapia dzieci lękowych (04.20) Ośrodek Szkolenia i Psychoterapii Sukces
  • Kurs Terapia zabawa (05.20) Osrodek j.w.
  • Kurs Terapia dzieci z zachowaniami trudnymi i agresywnymi ( 07.20) Osrodek j.w.
  • Konferencja Autyzm znaczy bardziej nie inaczej (04.18)
  • Szkolenie metoda 15 kroków kids skills (05.2020) -Centrum Edukacji Wspomagania Rozwoju
  • Szkolenie "Co mowia nam rysunki przedszkolaka" (05.2020) CES. Czepczynski Family Foundation
  • Konferencja Uwaznosci Mindfullness w Gdańsku
  • Kurs Nauka czynności samoobsługowych  u dzieci z ASD
  • Kurs Nauka zabawy i samodzielnego spędzania wolnego czasu u dzieci z ASD
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"

Ania Siewaszewicz - logopeda
Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie ukończyłam logopedię ze specjalnością nauczycielską, a następnie magisterium z neurologopedii. Dodatkowo zdobyłam tytuł magistra pedagogiki specjalnej ze specjalnością pracy z osobami w spektrum autyzmu. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach logopedycznych.  
Dzięki doświadczeniu w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi nauczyłam się dostrzegać i szanować indywidualność każdego ucznia, co pozwala mi dostosowywać metody pracy do ich unikalnych potrzeb. Współpraca z rodzicami oraz innymi specjalistami jest dla mnie kluczowym elementem pracy, ponieważ widzę jakie pozytywne efekty przynoszą nasze wspólne działania.
Jestem osobą empatyczną, otwartą i pozytywnie nastawioną do życia. W wolnym czasie chętnie czytam książki, pływam i relaksuję się w otoczeniu natury.

 

Wykształcenie:
  • Studia magisterskie, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański: Pedagogika specjalna, specjalność: praca z osobą z autystycznym spektrum zaburzeń (2020-2023)
  • Studia magisterskie, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Gdański: Logopedia, specjalność: neurologopedia (2018-2020)
  • Studia licencjackie, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Gdański: Logopedia, specjalność nauczycielska (2014-2017)
  • Szkoła policealna, Studium Kształcenia Kadr w Bydgoszczy: Terapia zajęciowa (2016-2018)
  • Szkolenie „Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii” (2024)
  • Szkolenie „Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia” (2023)
  • „Terapia miofunkcjonalna i kompleksowy program obszaru orofacjalnego I i II stopień” (2023)
  • Szkolenie „Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych” (2020)
  • Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia dzieci ze spektrum autyzmu” (2019)
  • Szkolenie „Masaż logopedyczny od podstaw” (2019)
  • Konferencja „Europejski  Dzień Logopedy – Wczesna Interwencja Logopedyczna” (2017)
  • Szkolenie „Metody relaksacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą” (2016)
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"


Anna Kwiatek - wicedyrektor, logopeda
Jako filolog uwielbiam "słowo" - mówione, napisane, usłyszane. Wierzę, że drzemie w nim moc. Tak samo jak w pozytywnym nastawieniu do drugiego człowieka.  Odpowiedzialność za pozytywny kontakt z drugim człowiekiem jest jedym z ważniejszym zadań, jakie przed nami - dorosłymi - stoją, szczególnie wobec tego mniejszego człowieka, tak otwartego na wszystko wokół. Mam nadzieję, że pozytywność Akademii Montessori będzie dla Państwa dużym magnesem, a ja postaram się być Waszym przewodnikiem po naszym świecie.

Wykształcenie:
 
  • Uniwersytet Gdański, studia magisterskie: Filologia polska, specjalizacje: logopedyczna i edytorska
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Gdańsku, cz. I i II
  • Kurs "Praca z małym dzieckiem z autyzmem"
  • Kurs "Wczesna interwencja logopedyczna"
  • Kurs "Ortodoncja w logopedii"
  • Kurs "Logorytmika - poziom I"
  • Kurs "Skuteczne wywoływanie głosek w terapii logopedycznej dzieci, młodzieży i dorosłych
  • Konferencja Montessori DCEM "Dziecko przyszłości"
  • Studia podyplomowe Pedagogiczne Kwalifikacje Nauczycielskie
  • Studia podyplomowe "Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem"
  • Szkolenie "Weekend z Wielkimi Lekcjami"
 



Obecny zespół kuchni Akademii Montessori tworzą:
Marcin Majchrzak – z wykształcenia informatyk, kucharz z zamiłowania i wyboru, z przedszkolną kuchnią związany od czasu jej powstania. Jako właściciel Akademii Montessori współtworzył projekt kuchni i razem z Tomaszem Małkiem opiekował się nią od samego początku. Do wiosny wspierał zespół doraźnie, gotując dla waszych dzieci już nie raz, po pożegnaniu Tomasza Małka przejął opiekę nad kuchnią w pełnym wymiarze.
Jego przedszkolna kuchnia jest pełna intensywnych kolorów i smaków pochodzących z naturalnych źródeł, oczywiście zdrowa i pozytywnie uśmiechnięta.
Maja Chmielowiec – pracuje w naszym zespole już od lat, dodała do niego taneczną lekkość i delikatność. Jej specjalnością są wyjątkowe pasty.
Agnieszka Rogowska - zawsze uśmiechnięta, dba o to, by każdy uczeń dostał to, co zamówił i w odpowiedniej ilości!


 
Akademia Montessori - Niepubliczna Szkoła Podstawowa Zapoznaj się również z ofertą naszej Szkoły.
design & code LemonArt.pl